V minulém dílu seriálu jsme se zabývali základními pojmy a manipulací s nástrojem AdWords. Dnes nás bude zajímat, jak správně nastavit ceny. Chcete zvýšit návštěvnost své webové stránky? Nebo postrčit zákazníka, aby začal odebírat váš newsletter?
Nastavte denní ropočet
V AdWords není stanovená žádná minimální částka, kterou je nutné za reklamy utratit. Systém funguje na základě denních rozpočtů. Uživatel nastaví maximální částku, kterou je za den ochoten zaplatit a Google se podle toho zařídí. Rozpočet je velice flexibilní a je možné, že se během dne sám začne pohybovat a nabídne třeba vyšší částku, než jste nastavili. Žádný strach, vaše počáteční volba byla závazná a Google vám nestrhne ani o halíř navíc. Pouze vyrovnává vody. Když někdo za jedno kliknutí nabídne menší částku, ale váš denní rozpočet je vyšší, Google tuto skutečnost automaticky dorovná tak, aby pro vás celá akce byla co nejvýhodnější. Podle čeho ale stanovit cenu reklamy? A jakou kampaň zvolit?
Stejně jako v podnikání, i zde je nutné nejprve stanovit cíl. Strategii. Rozmyslet, čeho chci vlastně dosáhnout. AdWords nabízí mnoho možností, tři cíle jsou ale základní: více kliknutí, více zobrazení, více konverzí.
Zaměřeno na kliknutí
Pokud vybereme kampaň týkající se počtu kliknutí, bude nás zajímat především údaj CPC. Neboli cena za proklik. To je částka, kterou zaplatíme za každé kliknutí na vaši reklamu. V kampani tedy nastavíme údaj maximální CPC, který bude představovat nejvyšší možnou částku, kterou jsme ochotni zaplatit za jedno kliknutí. Tato strategie je vhodná, pokud potřebujeme zvýšit návštěvnost webové stránky.
Zaměřeno na zobrazení
Pokud nechceme potencionálního klienta popostrčit přímo ke kliknutí na reklamu, může nám jít také o pouhé zobrazování naší reklamy. V tomto případě se poohlídneme po nabídce CPM, což je cena za zobrazení. Zaplatíme tak za počet zobrazení v Obsahové síti Google. Tato taktika je vhodná předvším pokud chceme zvýšit povědomí o naší značce, službě či společnosti.
Zaměřeno na konverze
Pojem konverze je v AdWords dobře znám, skrývá se pod ním zpětná akce od zákazníka. Jako například přihlášení k odebírání newsletteru, nákup nebo vyplnění ankety. Tato kampaň patří k nejtěžším mezi dnes jmenovanými, a proto je vhodná spíše pro zkušenější inzerenty. Zajímat nás bude údaj CPA, tedy cena za akvizici. Strategii zisku konverzí volíme v případě, že potřebujeme zákazníka dostrčit k nějaké aktivní činnosti.
S2 STUDIO s.r.o. je českobudějovické internetové studio, které bylo založeno v roce 2003. Specializujeme se na tvorbu webových stránek, online marketing, tvorbu grafiky a výrobu tištěné reklamy. Zpočátku se tým našich profesionálů věnoval především návrhům a programování webových stránek, aplikací, e-shopů, intranetových a redakčních systémů. Našim cílem bylo a je pomáhat růst našim zákazníkům.
Naše studio najdete na adrese Zavadilka 2620, České Budějovice. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat a domluvit si osobní schůzku. Stabilní zázemí, férový přístup, silně proklientská péče a mnohaleté zkušenosti, to je S2 STUDIO s.r.o.
Zdroj fotografie: Fotografie „Bidding on your brand“ od „Edqeworks limited“ licencována pod CC BY 2.0.