V minulém měsíci proběhla konference Web Top 100, na které mimo jiné vystoupil i Tomáš Pflanzer, který pracuje pro společnost Nielsen Admosphere a je leaderem výzkumu digitálních technologií a jejího vlivu na konzumenty.
Smartphone mají až 2/3 lidí přistupujících na internet
Asi nikoho z nás nepřekvapí, že sociálně sítě mají v dnešním světě obrovský vliv na dění kolem reklamy a marketingu, ať je uživatel v online nebo offline světě. Podle výzkumů vlastní smartphone momentálně až dvě třetiny lidí pohybujících se na internetu, což je dvojnásobný nárůst oproti minulým pěti letem. V konkrétních číslech mluvíme až o 4 milionech lidí měsíčně, kteří surfují internetem na mobilních zařízeních.
Mít dobrou reklamu a kvalitní produkt už dávno nestačí. Stejně jako se neuvěřitelně rychle hýbe konkurence a online trh, musíme být pružní i z hlediska reklamy cílené na sociální sítě. Už nestačí jen správně odhadnout zákazníka a nabídnout mu, co potřebuje. Je třeba mít i odpovídající načasování, prostě být ve správný čas na správném místě. A to i ve virtuálním světě. Chytrým telefonem disponují již zmiňované dvě třetiny internetové populace, a to je obrovské číslo. Proto i společnosti, které se nezabývají moderními technologiemi, často nabízejí něco, co s wearebles souvisí. Protože jim to nabídne kýžený dopad.
Jak je na tom generace mezi 15-25 lety?
Přímo omračující čísla přicházejí ve chvíli, kdy mluvíme o využívání Facebooku mezi mladými lidmi ve věkové kategorii 15-25 let. Na modro-bílé sociální síti se pohybuje až 96 % z nich! Představte si, jaký efekt může mít dobře načasovaná a provedená reklama…
Facebook mezi mladými už ale dávno nevládne sám. Obrovský boom zažívají v posledních letech také youtubeři, tedy povětšinou mladí lidé publikující svá videa na youtube kanálu. Ti mají velký vliv především na teenage kategorii. V procentech mluvíme až o 83 % mladých lidí pohybujících se aktivně na youtube. Povaha videí je různá, často se jedná o zábavné spoty nebo různé rady a tipy.
Až 21 % uživatelů by si koupilo produkt doporučený youtuberem
Nejpopulárnější dvojicí jsou u nás ViralBrothers, jejichž kanál čítá přes 500 tisíc odběratelů! A to už je pořádný vliv. Další známou youtuberkou je teprve 15letá Teri Blitzen, která publikuje videa týkající se módy, denních tipů ohledně kosmetiky a oblečení a jejíž kanál sleduje přes 300 tisíc nadšených fanoušků (nebo spíš fanynek?). Mladá generace si navíc nechá od svých oblíbených youtuberů poradit, až 21 % z nich by si koupilo produkt, který ve svém vlogu (vlog= video příspěvek blogového charakteru, pozn. red.) youtuber doporučil.
Tento fakt pochopily už i velké společnosti, a proto se youtubeři stávají ceněným zbožím, se kterým se musí z hlediska reklamy počítat. Už dávno nestačí jen nabídnout pár produktů zdarma a čekat, že je youtubeři budou recenzovat a propagovat jen tak. Vědí o své důležitosti a chtějí být oceňováni.
Nemáte ještě youtube kanál nebo facebookovou stránku vaší společnosti? Možná je na čase je založit. V případě pochybností se na nás neváhejte obrátit, rádi pomůžeme jak s reklamou, tak tvorbou firemní identity.
S2 STUDIO s.r.o. je českobudějovické internetové studio, které bylo založeno v roce 2003. Specializujeme se na tvorbu webových stránek, online marketing, tvorbu grafiky a výrobu tištěné reklamy. Zpočátku se tým našich profesionálů věnoval především návrhům a programování webových stránek, aplikací, e-shopů, intranetových a redakčních systémů. Našim cílem bylo a je pomáhat růst našim zákazníkům.
Naše studio najdete na adrese Zavadilka 2620, České Budějovice. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat a domluvit si osobní schůzku. Stabilní zázemí, férový přístup, silně proklientská péče a mnohaleté zkušenosti, to je S2 STUDIO s.r.o.
Zdroj: tyinternety.cz, Fotografie "I'm watching you" od "Giuseppe Milo" licencována pod CC BY 2.0