cs   en   

+420 777 299 906 info@s2studio.cz

S2 STUDIO logo
Share your desires,
we will find the way and guide you through...

Newsletter je jedním ze základním stavebních kamenů při propagaci, kterou využívá e-mail marketing. Ačkoliv marketingové kampaně můžou mít nejrůznější podobu, reklamní e-maily jsou jednou z nejjednodušších metod. A také velice účinných. Co nesmí chybět ve správném newsletteru?

Nejprve je nutné si říct, co to tedy newsletter vlastně je. Český ekvivalent zní "zpravodaj", i když toto označení se v on-line světě moc neosvědčilo. Jedná se o reklamní e-mail, který rozesílají společnosti, aby informovaly o novinkách a zajistily si tak neustálé povědomí o své značce.

Newsletter je nástroj pro budování vztahu mezi společností a zákazníkem

Newsletter by měl obsahovat úvodní slovo a vlastní informační sdělení. Tím nejčastěji bývají slevové akce, aktuální informace ze života společnosti jako přestěhování do nové kanceláře nebo nabírání nových členů. Newsletter slouží především jako účinný nástroj propagace a často může zvýšit tržby, návštěvnost nebo konverze.

Ve světě e-mail marketingu platí pravidlo, že pokud by vás samotné newsletter, který rozesíláte pobouřil, nezaujal nebo pokud si nestojíte za jeho obsahem, nemá smysl ho posílat. Newsletter by měl sloužit především jako nástroj budování vztahu mezi vámi a zákazníkem, neměl by tedy vyvolat negativní ohlasy.

Nespamujte, buďte věcní a přesvědčiví

S tím souvisí také četnost rozesílání zpravodajů. Sami víme, že pokud nám denně přijde do mailové schránky pět reklamních sdělení, adresu zablokujeme a případný newsletter odhlásíme. Toho ale jako společnost docílit rozhodně nechceme. Je tedy důležité vybrat správnou frekvenci, jak často newsletter rozesílat. Obecně můžeme říct, že jednou za měsíc nebo například jednou za roční období je dostatečné.

Co se týče designu, newsletter by měl zaujmout na první pohled. Měl by být jasný, přehledný a mělo by být znát, o co nám jde a jakou informaci chceme zprostředkovat. Většinou přímo v e-mailu odkazujeme na firemní webové stránky, mělo by být ale možné newsletter stáhnout do počítače, aby si ho zákazník mohl později prohlédnout.

Autor: S2 STUDIO s.r.o., České Budějovice, 2015