cs   en   

+420 777 299 906 info@s2studio.cz

S2 STUDIO logo
Share your desires,
we will find the way and guide you through...

E-mail marketing je jedním z nejjednodušších a zároveň jenpřínosnějším marketingovým nástrojem. Proč cpát hory peněz do nefunkčních reklam a kampaní, pokud nemají smysl? E-mail marketing smysl má, tedy při dodržení správných postupů. Na co se zaměřit?

Budování škály kontaktů

Pro podnikání je kromě kvalitní webové stránky nebo skvělých produktů stěžejní především správná klientela. Pokud nebudeme mít zákazníky, naše obchody samozřejmě ztrácí smysl. Je třeba si vybudovat stabilní a pevnou základnu klientů, kteří se za námi budou vracet.

E-mail marketing paří mezi metody přímého marketingu. V praxi se pod tímto pojmem ukrývá rozesílání zpráv (ať už komerčních nebo informačních) na přesně stanovený seznam e-mailových adres. Budujeme tak důležité poutu a nezbytnou one-to-one komunikaci.

Naším cílem je pravděpodobně určitá konverze. Neboli akce, kterou zákazník vykoná. Může jít o koupi nového produktu, pročtení novinek na blogu nebo přihlášení k newsletteru. Dalším cílem může být i získání odezvy a určitých podnětů od klientů. Může jít o různé ankety nebo názory na nabízené služby, či akce.

Newsletter a promo email

Nejčastější podoba, kterou e-mail marketing má, je newsletter a promo e-mail. Anglické slovo "newsletter", které už běžně používáme i v naší řeči, překládáme jako "zpravodaj". Takové e-maily nejčastěji posílají společnosti, které chtějí čas od času (jednou za měsíc, roční období atd.) informovat o novinkách, které se udály. Newsletter by měl být poutavý, a to nejlépe hned na první pohled. Můžeme zaujmout reklamním sloganem, nabízenou akcí nebo jen barevnou kombinací. Takový e-mail nejčastěji odkazuje na www stránky nebo nabízené zboží.

Dalším prostředkem je promo e-mail, neboli reklamní e-mail. Ten nejčastěji posílají e-shopy, které chtějí upozornit na zbrusu nový produkt nebo třeba výhodné balení. Z hlediska marketingu by v takovém e-mailu neměl být uveden víc než jeden, dva produkty, protože zákazník pravděpodobně brzy ztratí pozornost a na cílovou stránku už se nedostane.

Nedílnou součástí e-mail marketingu je také správně vybraný okruh klientů, kterým určitou kampaň směřujeme. Pokud například budeme nabízet vozy vyšší cenové kategorie, vyberem klienty s vyšším životním standardem, které akce opravdu zaujme a je tak větší pravděpodobnost jakékoliv konverze.

Autor: S2 STUDIO s.r.o., České Budějovice, 2015