cs   en   

+420 777 299 906 info@s2studio.cz

S2 STUDIO logo
Řekněte nám cíl,
my vymyslíme cestu a povedeme Vás...

Sociální síť Pinterest je známá především v USA, i u nás si ale začala nabírat čím dál aktivnější komunitu fanoušků. Jak Pinterest funguje a čeho se týká? Má smysl ho využívat při podnikání? Jaké jsou výhody a na co si dát pozor?

Virtuální nástěnka uchová veškerá přání a inspiraci

Název Pinterest pochází z anglického slova “pin”, nebo-li připíchnout, přišpendlit. To vlastně charakterizuje celou myšlenku této sociální sítě – najdeme obrázek, který se nám líbí, produkt, který nás zaujal, inspiraci na příště a pověsíme ji na svůj profil. Pinterest funguje v podstatě jako jedna velká nástěnka, na kterou můžeme ukládat to, co nás nějakým způsobem zaujalo a chceme udržet aktuální. Profil můžeme navíc sdílet s přáteli, rodinou či dalším okruhem lidí, čímž je zajištěno ideální virální šíření obsahu.

Pinterest v sobě nese obrovský obchodní potenciál: při kliknutí na obrázek vyvěšený na určité nástěnce se totiž dostaneme na cílovou stránku e-shopu, blogu, atd. Rychlé sdílení fotek a přání tak může být ještě o krok výše, protože se nám velice jednoduše a celkem nenásilně rovnou nabízí možnost produkt získat. Pinterest dokonce zvažuje, že by kromě své tlačítka “pin it” přidal do sociální sítě ještě možnost prodkut přímo z nástěnky koupit.

Pinterest cílí jiným směrem, než ostatní sociální sítě

Od ostatních sociálních sítí se Pinterest liší především zaměřením a publikem. To tvoří z 80 % ženy, a proto se přímo nabízí k cílení kampaní na módní průmysl, kosmetiku, hand made výrobky, šperky a jiná odvětví týkající se ženské populace.

Také svým zaměřením se Pinterest diferencuje od velkých sociálních sítí jako je Facebook, Twitter, Youtube, či Instagram. Zatímco Facebook funguje spíš jako album plné zážitků z minulosti, fotek, sdílených okamžiků s přáteli, Instagram i Twitter cílí na aktuální dění: co si teď myslím, jak to vidím a jakým způsobem se o to chci podělit. Youtube nabírá v poslední nebývalý obchodní směr nejen z hlediska zábavy, ale také tipů, rad a návodů.

Pinterest můžeme použít kdekoliv: ve frontě, v čekárně, v autobuse

Pinterest jde ještě dál. Říká: tohle se mi líbí, tohle bych chtěla, tohle mě zaujalo. Dává prostor budoucnosti. Jeho další potenciál tkví především v mobilitě. Využívání přenosných zařízení k surfování po internetu v posledních letech rapidně narostlo a z hlediska reklamy a marketingu je naprosto klíčové. Pinterest v tomto případě nabízí ideální možnosti – přidat fotky či obrázky v jakékoliv volné chvíli, kdy stojíme ve frontě, čekáme na autobus nebo máme pauzu na oběd. Jednoduše pomocí mobilu připneme na nástěnku aktuální inspiraci.

Vyhledávání ve starších příspěvcích je jednoduché a efektivní

Obrovská výhoda je, že se příspěvky na Pinterestu nearchivují tak rychle jako na Facebooku nebo Twitteru. Nesrolují se po přidání aktuálnějších příspěvků, zůstávají více méně pořád na očích. Alespoň co se týče vyhledávání. Obrovským hitem jsou v poslední době například návody a videa na nejrůznější svépomocí vyrobené produkty. Kategorie “DIY” (do it yourself – udělej si sám) nabírá obrovskou popularitu a vyhledáatelnost. Zatímco na Facebooku přidané video či obrázek velmi rychle zapadnou, na Pinterestu není problém vyhledat i starší příspěvky a kdykoliv si je znovu prohlédnout.

I přesto, že Pinterest je populární především v USA, i u nás má obrovský potenciál. Neustále vzrůstající popularita, jednoduchost používání, velké zacílení především u produktů určené ženskému publiku, využitelnost pro mobilní zařízení. To všechno jsou důvody, proč Pinterest stojí minimálně za vyzkoušení.


S2 STUDIO s.r.o. je webové studio v Českých Budějovicích s více jak 12 letou historií. Navrhujeme, vytváříme a spravujeme www stránky, e-shopy, redakční systémy, intranetové systémy, poskytujeme kompletní grafické práce, internetový marketing a SEO (optimalizace pro vyhledávače). Specializujeme se především na individuální realizace na míru. Zajistíme také kompletní tiskové služby a výrobu reklamy.

V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.

zpět